Generelle oplysninger
MinSofa
kontakt@minsofa.dk
tlf. +45 1234 5678
Betaling
VISA, MASTERCARD
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Fragt og levering
Vi leverer kun til Danmark, og ikke til ikke-brofaste øer.
Ved levering anvender vi Danske Fragtmænd A/S. Leveringen har et 3-4 timers interval, som er med til at give dig en god oplevelse.
Leveringen sker altid til gadeplan / kantsten.
Er du ikke hjemme kan vi sætte ordren i garage, carport eller lignede. Noter venligst det i kommentarfeltet ved bestillingen.
På lager: Dine møbler er på lager, og du kan forvente, at de bliver leveret hurtigst muligt. Vi, MinSofa, kontakter dig for at aftale specifikt leveringstidspunkt.
Leveringstid 2-7 uger: Dine møbler er produceret og på vej mod Danmark fra vores fabrik i Tyskland.
*Bemærk at ved bestilling af flere varer, kontakter vi dig når sidste del er på lager.
Hos MinSofa.dk tilbyder vi gratis fragt på alle vores sofaer. Det vil sige, at vi dækker fragtomkostninger, således at du får din nye sofa uden ekstra udgifter.
Fortrydelse af køb / returnering
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos MinSofa. Det betyder at du har 30 dage til at beslutte dig om du vil beholde dit møbel og så kan du tilmed få returneret uden ekstra omkostninger. Retur foregår via Danske Fragtmænd. Skriv en mail til kundeservice på mail kontakt@minsofa.dk og få oprettet en afhentningsdag. Vi kontakter dig på SMS og aftaler afhentningsdag hvor du er hjemme eller hvor der er adgang til møblet.
For at du kan gøre brug af 30 dages fortrydelsesret skal varen være intakt og i samme stand, som da du modtog den. Returnering skal ske i original indpakning/emballage.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@minsofa.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Ingen fortrydelsesret
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, kan ikke fortrydes.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Modtagers ansvar ved levering UDEN indbæring
• Modtager skal være til at træffe på det oplyste telefonnummer.
• Modtager skal i god tid informere omkring alt, hvad der kan påvirke leveringen, eksempelvis svært fremkommelig vej, portkode mv.
• Rettelser til- eller afbestilling af levering skal ske senest kl. 10:00, dagen inden aftalte levering. Hvis der afbestilles senere, vil der blive opkrævet fuldt leveringsgebyr på 300 kr.
• Er modtager ikke hjemme til at modtage levering, kan der arrangeres en genlevering mod betaling af et ombookings-gebyr.
• Tjek for transportskader inden kvittering for levering. Skader noteres på kvittering/følgeseddel.
Reklamation
Oplever du mod forventning en fejl på dit møbel, bedes du sende en mail til kontakt@minsofa.dk
I denne mail beder vi dig oplyse følgende, så vi kan behandle din henvendelse bedst muligt (vi tilstræber at behandle din reklamation indenfor 3 hverdage):
• Dit ordrenummer
• Møblets serienummer (6 cifre som står på det lille hvide mærke under møblet)
• Vedhæfte 2-4 billeder: Nærbilleder af fejlen samt overbliksbilleder.
• Beskrivelse af problemet samt hvornår det er opstået.
Hos MinSofa yder vi 5 års garanti på alle varer til brug i private hjem.
Garantien omfatter dog ikke:
• Almindelig slidtage. Afhængig af møblets model og konstruktion vil rynker i betrækket være en naturlig følge af brugen af dit møbel.
• Falming – Selv det meste farveægte stof vil falme hvis det dagligt får sollys. Hvis dine møbler placeres i helt eller delvis sollys, anbefaler vi, at du vælger stof med stor lysægthed.
• Sætning i polstringsmaterialer, f.eks. skum, fjer og fjedre.
• Forhold der skyldes manglende eller forkert vedligeholdelse.
• Montering og opstilling der ikke harmonerer med det anviste
• Afsmitning fra andre genstande og tøj, samt pletter fra fødevarer, væsker og lignende.
• Alle tekstiler afgiver fnuller på overfladen også kaldet pilling. Det er ikke en fejl, men en naturlig egenskab ved materialet. Vi anbefaler at du forsigtigt benytter en elektrisk fnugfjerner, som er en lille maskine netop til at fjerne fnuller.
Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen efter modtagelse, skal meddeles MinSofa indenfor rimelig tid.
Vores møbler er forsvarligt indpakket i plast og papkasse. Skulle emballagen være beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, skal der på fragtbrevet kvitteres for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Konstateres transportskaden først senere, skal der reklameres senest 5 dage efter modtagelse.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@minsofa.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos MinSofa og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på https://minsofa.dk/ er Martin / Marketing.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@minsofa.dk.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Minsofa.dk
Finlandgade 7, st, 7
5000 Odense
e-mail: kontakt@minsofa.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den: ___________________ Modtaget den: ___________________
Forbrugerens navn: __________________________________________________________
Forbrugerens adresse: _______________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _____________________________ Dato: _____
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.12.2022